G-W6C7JJ1LVE

اخبار

آخرین اخبار ملک را از طریق سامانه ما پیگیری کنید

رشد ۲ برابری معاملات و ۳ برابری قیمت ویلا در مازندران

به گزارش تجارت‌نیوز، عموم مردم سه استان گیلان، مازندران و گرگان را به‌عنوان «پهنه سبز» واقع در شمال می‌شناسند اما زمانی که صحبت از بازار ویلا و زمین در شمال می‌شود، نگاه اصلی متوجه استان مازندران است. در داخل استان مازندران نیز تمرکز بازار ویلا عمدتا متوجه غرب این استان بوده و شناختی که غالب ایرانی‌ها از «شمال» چه برای سفر و تفریح و چه برای خرید ویلا یا سرمایه‌گذاری‌های ملکی دارند، محدوده نور و نوشهر تا محمودآباد را در بر می‌گیرد.

در پهنه غربی استان مازندران نیز چهار نقطه شامل رامسر، نوشهر، چالوس، نمک‌آبرود و سلمان‌شهر را می‌توان به‌عنوان کانون پرتقاضای ویلا معرفی کرد. صرف‌نظر از اینکه در ماه‌های اخیر بازار مسکن چه در پایتخت و چه در کل کشور دچار رکود سنگین معاملاتی بوده است، اما در کانون گردشگری و خرید ملک در پهنه سبز واقع در شمال کشور نه‌تنها خبری از رکود نیست بلکه عموم مردم حس کرده‌اند که در ماه‌های اخیر بازار ویلا در این نقاط رونق هم داشته است.

از طرفی این رونق توام با رشد شدید قیمت مسکن بوده و به همین خاطر سوال‌برانگیز شده است؛ به‌ویژه با توجه به اینکه سه رخداد عمومی در کشور جهش قیمت و رونق معاملات در بازار ویلای شمال را دور از انتظار کرده است. این سه رخداد شامل شیوع کرونا، وضعیت نابسامان معیشت و تنزل سطح درآمد خانوارها و از طرفی رکود توام با گرانی ملک است که عطش خرید ویلا در استان مازندران را به معما تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *